Dekolt

Masáž hrudi má mnoho velmi prospěšných účinků. V hrudi jsou důležité skupiny svalů, které jsou při každodenních činnostech často nadměrně namáhány. Pokud se aktivně věnujete nějakému sportu anebo systematicky posilujete, jsou vaše hrudní svaly velmi namáhány a potřebují důkladnou péči, aby si zachovaly pružnost i sílu.

Změny na pokožce v oblasti hrudi, k nimž dochází v důsledků stárnutí, nesou obzvláště ženy s velkou nelibostí. Kůže se stává volnější a začínají se na ní objevovat vrásky. Masáže hrudi spolu s některými kosmetickými postupy mohou vzhled kůže zlepšit, a to obzvláště v kombinací s některými oleji, které ošetřovaným partiím dodají potřebné výživné látky a horní vrstvy kůže vypnout. 

Svaly hrudi 

Velký sval prsní 

malý sval prsní

přední sval pilovitý

bránice

Obvyklé zdravotní problémy hrudi 

Bronchitida anebo astma

masáž by neměla být nikdy prováděna při záchvatu bronchitidy nebo při astmatickém záchvatu, Je ji však možné provádět pravidelně jako preventivní opatření, případně ke zmírnění chronických potíží s dýcháním. 

Natažené svaly

doporučujeme zvýšenou opatrnosti Pokud jste utrpěli zranění, například při nějakém sportu anebo při zvedání velmi těžkého předmětu, měli byste v prvé řadě navštívit odborného lékaře. 

Emocionální napětí a stres

právě v těchto případech působí masáž hrudi velmi jemně ke zmírnění a uklidnění vnitřního napětí a stresu (z hlediska ájurvédy jde o srovnání úrovně energií ve zmíněných čakrách).