Manuální lymfodrenáž nohou

Ceník

60 minut            600,- Kč

Manuální lymfodrenáž nohou patří mezi techniky, o které je  zájem již mnoho let. Důvodů je hned několik a to naprosto zásadních. Je oblíbená pro své detoxikační účinky, a protože je lymfodrenáž velmi příjemná, také kvůli relaxaci. Není zanedbatelný ani fakt, že díky ní lze docílit velkého pokroku v boji při odstranění celulitidy. Lymfatické ošetření nohou patří mezi nejoblíbenější.

Manuální lymfodrenáž se provádí malým tlakem , pomalým tempem a jemnou hmatovou technikou, která je velmi příjemná. Nemůže způsobit žádné bolestivé pocity, nesmí zvýšit prokrvení ošetřovaných partií. Nepoužívají se při ní žádné emulze ani oleje. Začíná se bazálním ošetřením krku, po něm následuje manuální lymfodrenáž nohou vleže (zepředu, zezadu).Osmdesát procent lymfatického systému se nachází na povrchu těla. Velice příjemná je i masáž chodidel, kde se nachází mnoho nervových zakončení.

 

Jak se na lymfodrenáž připravit?

  • dodržovat řádný pitný režim již den před lymfodrenáží.
  •  po  lymfodrenáži už po zbytek dne budete jen odpočívat.
  • Samotná masáž trvá  60 minut.
  • je vhodné se rovnou objednat na cca 5 - 10 návštěv v průběhu následujících 3 měsíců, pak  tělu dopřejte  4 měsíční pauzu. Následně  kúra  zopakovat.

 

Lymfatický systém

Samostatný systém kanálků, jimiž proudí tekutina – lymfa  ( nažloutlá tekutina, , která koluje  v lymfatickém systému jako krevní plazma, za 24 hodin se v těla vytvoří asi 2,5 litrů lymfy ). Součástí tohoto systému jsou lymfatické uzliny, které zachycují nečistoty proudící lymfou a vylučují je z těla. Lymfa odvádí z těla chemické látky, které naše tělo přijímá. Otoky, zduření a bolestivost lymfatických uzlin, únava a vyčerpanost jsou projevy zvětšeného zatížení našeho mízního systému a jako varovné signály si nutně zasluhují naši pozornost. Mohou být důsledkem nevhodné skladby potravy, onemocnění, ale i stresové zátěže nebo zvýšené fyzické námahy.

Lymfodrenáž – indikace

Kdy je pro vás vhodná:

  • proti celulitidě
  • otoky (mimo otoky při vážných chorobách srdce, ledvin a jater)
  • problémy s imunitou
  • detoxikace organizmu
  • zvýšené lokální ukládaní tuku, lipedém, gynoidní obezita
  • základní péče u veškeré zeštíhlovací léčby (podpora hubnutí, např. po těhotenství)
  • žilní problémy (ne při akutním zánětu!)
  • zadržování vody při hormonálních problémech
  • hormonální antikoncepce (prevence žilních problémů, přibírání na váze, zadržování vody)
  • užívání hormonálních léků
  • pooperační a poúrazové stavy (stav po liposukci, po sejmutí sádry, vyhlazení jizev atd.)
  • chronická únava, stres, nespavost
  • zvýšená zátěž nohou (rehabilitace sportovců a těžce pracujících, též sedavé zaměstnání)
  • ošetření unavených končetin
  • preventivní ošetření u osob vystavených dlouhému stání
  • rychlejší regeneraci po fyzické zátěži, turistice, sportu
  • povzbuzení průtoku lymfy v dolních končetinách
  • zlepšení micro cirkulace podkoží stehen, hýždí
  • zpevnění podkoží
  • zmírnění otoků kotníků
  • zvýšení imunity, detoxikace organismu
  • zrychlení regenerace
  • prevence proti nádorovému onemocnění
  • a také všechny, kteří mají rádi jemnou masáž


Lymfodrenáž – kontraindikace

V žádném případě vás neošetříme, pokud trpíte některým z následujících onemocnění:

  • akutním virovém, plísňovém nebo bakteriálním onemocnění
  • akutním žilním onemocnění
  • při zánětech vnitřních i zevních
  • akutních horečnatých stavech,
  •  nejasné břišní bolesti
  • při nádorovém onemocnění
  • při vysokém krevním tlaku a hyperfunkci štítné žlázy po konzultaci s lékařem
  • při silné menstruaci
  • po porodu se masíruje po skončení šestinedělí
  • neléčené nebo nedoléčené zhoubné nádorové onemocnění
  • akutní horečnaté infekční stavy
  • glaukom (zelený oční zákal)
  • patologická gravidita, např. těhotenská hypertenze
     

Lymfodrenáž – po poradě s lékařem

  • silná nebo bolestivá menstruace
  • srdeční nedostatečnost
  • bronchiální astma
  • neléčená hypertenze (vysoký krevní tlak)
  • výrazná hypotenze
  • hyperfunkce štítné žlázy
  • otoky způsobené onemocněním srdce, ledvin a jater
     

Lymfodrenáž – jak často

  • jako prevence obranyschopnosti organismu, detoxikace – alespoň 1x měsíčně
  • jako prevence celulitidy, těžkých nohou, křečových žil – alespoň 2x měsíčně
  • odstranění, léčba celulitidy, otoků (těžké nohy apod.) – minimálně 10 ošetření v intervalu 2 až 3x týdně, dále pak pokračovat 2x měsíčně
     

Lymfodrenáž – doplnění tekutin

Před i po lymfodrenáži je nezbytné doplňování tekutin. Tělo se tak lépe detoxikuje. Po absolvovaní procedury - vyvarovat se konzumaci alkoholu a větší fyzické námahy.

Lymfodrenáž – jak podpořit fungování lymfatického systému

  • Začněte pít čistou vodu, která je jedinečným antioxidantem (2,5  - 3 l denně).
  • Velmi vhodný je zázvor, který se přikládá na mízní uzliny blízko otoků, nebo užívá vnitřně, zvyšuje produkci tepla, stejně tak i zelený čaj.
  • Aloe Vera Gel – stahuje nečistoty z těla, navíc podporuje sníženou funkci štítné žlázy a tudíž celý hormonální systém. Užívá se 2-3 polévkové lžíce denně, dlouho převalovat v ústech.
  • Probiotika – můžete použít na rozhýbání lymfy a to tehdy, když potřebujete spravit zažívání.
  • Omega 3 patří mezi nenasycené mastné kyseliny, které prokazatelně snižují viskozitu lymfy, přispívají k jejímu lepšímu proudění...

Lymfodrenáž – dýchání

Pro zmenšení otoků je také důležitý způsob dýchání. Při dýchání potřebujeme dosáhnout stavu, kdy se při nádechu začne zvedat břicho a teprve potom případně trochu hrudník. Nádech tedy vzniká co nejníže v našem těle tak, aby nedošlo k pnutí svalů hrudníku. Hlavním důvodem je masáž vnitřních orgánů, posílení a zpevnění břišních svalů a zabezpečení pohybu lymfy. Už samotným správným dýcháním zvládneme spoustu stresů a těžkých situací. Tento způsob dýchání označujeme jako bránicové, břišní nebo spodní.

Lymfodrenáž – cvičení

Mimo manuální lymfodrenáže je nezbytné pravidelně cvičit.  Vždy se jedná o aktivaci a zvýšení účinnosti svalové pumpy v oblasti otoků. Preventivní cvičení dolních končetin je sestaveno ze cviků pro prsty na nohou, kotníky, lýtka (pohyb pata – špička), „jízdy na kole“ vleže na zádech a řady dalších. Důležitá je chůze s vědomou kontrolou pohybu chodidel, prstů a všech kloubů, chůze jen po špičkách, patách a hranách chodidel.